Barania Góra – trasa z Wisła Czarne

Na Baranią Górę wybierałam się już od dawna. Z kimkolwiek zawsze nie rozmawiałam to mówił, że idzie się długo, że jest ogrom szlaków na Baranią ale trzeba liczyć się z całym dniem wędrowania, że nie zawsze pogoda będzie sprzyjała … i tak odkładałam ten wyjazd. W końcu zebraliśmy się i uznaliśmy, że trzeba w zobaczyć to miejsce – padło na dość prostą trasę, ale wszystkim zależało by była to w miarę łagodna wycieczka. Pojechaliśmy samochodem do Wisła Czarne i zrobiliśmy pętlę kończąc trasę w tym samym miejscu.

Wisła Czarne – parking „Pod Baranią”

Dojazd do tego miejsca nie jest skomplikowany, ale przy końcówce trasy trzeba się liczyć z bardzo wąską drogą na jakiej nie mieszczą się dwa samochody jadące z naprzeciwka – zatem należy kombinować. Gdy dojedziemy na parking to za postój należy uiścić opłatę i można ruszać w drogę. Przy parkingu jest WC – to istotna informacja, dlatego daję znać.

Szlak niebieski z Wisła Czarne na Baranią Górę – 3 h

Nie ukrywam, że ta trasa nie jest jakoś wybitnie cudowna – dlaczego tak piszę? Bo w obie strony sporą częścią przejścia jest asfalt, ale za to w miłych okolicznościach – jednakże nadal to asfalt więc nie ma tego górskiego klimatu, który wszyscy szwendający się po szlakach lubią. No ale dobrze, oswoiłam się już z tym asfaltem, zatem jakieś 45 minut tak maszerujemy po czym wchodzimy w las, gdzie rozpoczyna się już trasa górska.

20170716_115036

Większość szlaku idziemy zalesioną ścieżką. Plusem jest to, że w upalne dni drzewa dadzą nam schronienie przed słońcem. Szlak jest przyjemny, ale trochę monotonny. Trzy godziny w jedną stronę to trochę długo. Po drodze są miejsca na odpoczynek z zadaszeniem i ławeczkami.

20170716_124338

20170716_145000

Barania Góra – 1220 m n.p.m

Góra należy do masywu Beskidu Śląskiego. Prowadzą tu szlaki z Kamesznicy, Przełęczy Kubalonka, Węgierskiej Górki, Skrzycznego, Zwardonia a także Wisły Czarne (czyli tego jakiemu poświęcony jest ten wpis. Na szczycie znajduje się wieża widokowa, na którą można wejść bezpłatnie. Z góry rozpościera się piękny widok na panoramę Beskidów. Nie ma tutaj schroniska. Najbliższe znajduje się w podejściu na Baranią Górę na Przysłopie.

20170716_143136

20170716_143737

20170716_143304

Zejście do Wisła Czarne szlakiem: niebieskim, czerwonym, czarnym

Żeby zrobić pętlę i zejść do samochodu kierujemy się ze szczytu nadal niebieskim szlakiem. Po około 30 minutach marszu dojdziemy do Schroniska PTTK na Przyszłopie. Znajduje się tutaj także Muzeum Turystyki Górskiej PTTK. Samo schronisko raczej przypomina dom wczasowy, ale można się tu zatrzymać na ciepły posiłek i odpocząć.

20170716_163100

Dalej idziemy szlakiem czerwonym – jakieś 20 min. Następnie zmieniamy na szlak czarny, którym pójdziemy około 1 godzinę i 10 minut. Tu już idziemy asfaltem. To jest cały minus tej trasy, gdyż w obie strony wspomniany asfalt się pojawia. Na końcu dojdziemy do drogi i niestety tu nie kończy się nasza wycieczka. Wychodząc na drogę z lasu musimy przejść jeszcze jakieś 40 minut pieszo drogą gdzie niestety poruszają się samochody do parkingu. Mi udało się złapać stopa, dzięki czemu szybciej dostałam się do samochodu i odebrałam z pewnego punktu na drodze znajomych.

Może i trasa jest monotonna i nieciekawa po części przez asfalt, ale widoki na Baraniej Górze wynagradzają nam te niedogodności. Mimo wszystko jest to jedna z krótszych tras, gdzie można zrobić pętlę. Z samej Węgierskiej Górki na szczyt idzie się około 5 godzin.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s

Blog na WordPress.com. Autor motywu: Anders Noren.